|
www.swd6.fora.pl Forum tłumaczy podręcznika do SW RPG
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nomann
Administrator
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 0:55, 08 Sie 2008 Temat postu: Początek XX rozdziału |
|
|
Rozdział 20: Statki kosmiczne
Statek kosmiczny jest czymś więcej niż tylko plątaniną kabli, śrub i nakrętek. Gdy szybujesz w przestworzach pozostawiając za sobą kolejny wygasły księżyc i znienacka rój piratów siada ci na ogonie, nagle statek jest twoją matką, twoim bratem, twoim najlepszym przyjacielem. Właściwie, jest nawet lepszy od nich ... dobry statek poleci tam gdzie ty będziesz chciał aby poleciał, zrobi to co ty będziesz chciał aby zrobił i co najlepsze ze wszystkiego nigdy nie poprosi cię o pożyczkę.
Tak jak z każdym innym sprzętem, obchodź się z nim dobrze, a on odwdzięczy ci się tym samym. I nie zdziw się jeśli pewnego dnia niemalże popisze się swoją „osobowością”. Już wkrótce będziesz wiedział ile może ci dać, kiedy się o niego zatroszczyć oraz kiedy twój statek będzie potrzebował solidnego grzmotnięcia aby wycisnąć z niego maksymalna moc.
Statki z tego rozdziału nie są jedynymi jakie się spotyka, możesz być tego pewien. Są całkiem dobrym przykładem sprzętu jaki można spotkać podróżując po Galaktyce ... i jeśli dopisze ci szczęście, to być może wkrótce będziesz latał jednym z nich.
Statystyki statków kosmicznych
W SW RPG statki mają pewną ilość ważnych statystyk. Wszystkie statki zapewniają pełną osłonę swym pasażerom.
Dodatkowo, dane każdego statku zawierają:
Jednostka: Producent, nazwa i numer modelu.
Typ: Ogólna klasyfikacja statku.
Skala: Skala statku – myśliwiec lub okręt.
Długość: Długość danej jednostki.
[b]Umiejętność: Umiejętność używana do pilotażu danego statku, po niej następuje odpowiednia specjalizacja.
Załoga: Pierwsza liczba to liczebność załogi w normalnych warunkach ( A listing for "can combine" is the number of people who can combine to perform an action.
Każdy statek posiada jedną najważniejszą osobę odpowiedzialną za utrzymanie kontroli, pracę sensorów, wyznaczanie współrzędnych skoków hiperprzestrzennych i tym podobne. Na mniejszych statkach jedna osoba może być odpowiedzialna za wszystkie te obowiązki, kiedy na większych statkach jedna osoba może odpowiadać za jedną z tych funkcji. Podczas gdy bardzo liczna załoga może obsługiwać maszynerię, sukces czy też porażka całej ich pracy zależy od jednego rzutu – rzutu za umiejętności załogi. "can combine" to liczba dodatkowych członków załogi jaka może asystować, tak jak Chewbacca asystował Hanowi Solo przy pilotażu Sokoła Millenium. Dla tego typu akcji używaj Use the „Combined Action” rules in the chapter on „The Rules”).
Druga liczba to ilość artylerzystów, nie wliczona w pierwszą liczbę.
Ostateczna liczba to załoga zredukowana do niezbędnego minimum potrzebna do latania statkiem. Liczba po ukośniku to kara, czyli wzrost trudności działań takiej zredukowanej załogi. Przykład: jeśli „minimum: 130/ +10” oznacza to, że minimalna ilość personelu potrzebna do operacji danym statkiem wynosi sto trzydzieści, a poza tym przy każdym manewrze trudność jest większa o 10 od standardowej wartości trudności dla danej sytuacji. Ten modyfikator nie wpływa na artylerzystów.
Umiejętności załogi: Typowe wartości umiejętności załogi wyszkolonej do pracy na takiej jednostce. Piloci myśliwców będą mieli wypisane wszystkie umiejętności, zaś załoga okrętów będzie miała wyszczególnione umiejętności, do których została wyszkolona. Postacie pełniące rolę drugiego pilota i pomocnika zazwyczaj są słabiej wyszkolone i wartości ich umiejętności są o 1K mniejsze.
Pasażerowie: Liczba pasażerów i żołnierzy jaką statek może przewozić (poza kompletem załogi).
Ładowność: Masa ładunku jaki statek może przewozić. Odnosi się to do masy, nie objętości.
Zapasy: Czas w jakim można podróżować statkiem bez tankowania i uzupełniania zapasów.
Mnożnik hipernapędu: Mnożnik hipernapędu obrazuje nam jak szybko statek może poruszać się w hiperprzestrzeni.
Zapasowy hipernapęd: Niektóre jednostki posiadają zapasowy hipernapęd, który czasem przydaje się w sytuacjach wyjątkowych. Jest to mnożnik zapasowego hipernapędu.
Komputer nawigacyjny: ”Tak” lub „Nie”. Komputer nawigacyjny oblicza współrzędne skoków hiperprzestrzennych. Jednostki bez komputera nawigacyjnego muszą być wyposażone w astromecha, który obliczy koordynaty.
Zwrotność: Wartość zwrotność danej jednostki gdy ta znajduje się w przestrzeni kosmicznej. Zazwyczaj jest taka sama w atmosferze jak i w przestrzeni, w innym przypadku jest to wyszczególnione.
Prędkość: Prędkość jednostki w kosmosie. Tej prędkości używa się w walce statek kontra statek.
Prędkość w atmosferze: Prędkość jednostki w atmosferze. Pierwsza wartość to Ruch, druga wartość to maksymalna prędkość wyrażona w kilometrach na godzinę. Jeżeli w statystykach danej jednostki nie ma podpunktu "prędkość w atmosferze" dany statek nie może wejść do atmosfery.
Kadłub: Wytrzymałość kadłuba danej jednostki.
Osłony: [/b]Siła osłon jednostki.
Sensory: Cztery zakresy pracy sensorów i ich właściwości ( zajrzyj do opisu umiejętności „sensory” po więcej informacji).
Uzbrojenie: Ilość oraz typ danego uzbrojenia. Jeżeli uzbrojenie jest sprężone to strzela jak jedna całość.
Pole ostrzału: Przód, lewa/ prawa strona, tył lub wieżyczka. Wieżyczki mogą strzelać we wszystkich kierunkach.
Załoga:Załoga potrzebna do obsłużenia danego uzbrojenia. Jeżeli nie ma żadnej wzmianki o załodze oznacza to, że dana broń może być bezpośrednio obsługiwana przez pilota.
Skala: Skala bron, jeżeli jest inna od skali statku.
Umiejętność: Umiejętność potrzebna do obsługi danego uzbrojenia.
Celność: Tą wartość dodaje się do rzutu na strzał artylerzysty.
Zasięg w przestrzeni: Zasięg krótki, średni i długi.
Zasięg w atmosferze: Krótki, średni i długi zasięg w atmosferze/podczas ostrzału atmosfery z orbity.
Obrażenia: Wartość uszkodzeń jakie zadaje dana broń.
Przypis: Nie wszystkie te statystki będą niezbędne w trakcie gry. Podczas walki jedynie skala, prędkość, zwrotność, kadłub, uzbrojenie, tarcze i w przypadku okrętów umiejętności załogi są potrzebne. Reszta statystyk ( jak ładowność ) zapewnia pomoc dla mistrza gry w utrzymaniu zgodności z realiami świata Gwiezdnych Wojen.
Na czerwono to co nie wiedziałem jak przetłumaczyć, na niebiesko to pod co pod koniec tłumaczenia będzie trzeba podczepić odnosnik[/b]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Miril
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 13:33, 12 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Jeśli dobrze kombinuję, to zdanie
Cytat: | 'A listing for "can combine" is the number of people who can combine to perform an action' |
to mniej więcej tyle, co liczba osób łączących siły, bo wykonać jakąś czynność. 'listing' to lista, wogóle zdanie jest dziwne jakieś. daj oryginalny tekst, jeśli masz, spróbuję go z kumplem-tłumaczem rozgryźć, bo na razie wychodzi mi coś ala:
"Lista dla 'możliwość łączenia' jest liczbą osób, które mogą połączyć siły by wykonać daną czynność"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
0ciek
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dantooine
|
Wysłany: Wto 15:59, 12 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Miril napisał: | Jeśli dobrze kombinuję, to zdanie
Cytat: | 'A listing for "can combine" is the number of people who can combine to perform an action' |
to mniej więcej tyle, co liczba osób łączących siły, bo wykonać jakąś czynność. 'listing' to lista, wogóle zdanie jest dziwne jakieś. daj oryginalny tekst, jeśli masz, spróbuję go z kumplem-tłumaczem rozgryźć, bo na razie wychodzi mi coś ala:
"Lista dla 'możliwość łączenia' jest liczbą osób, które mogą połączyć siły by wykonać daną czynność" |
moim zdaniem należy to przetłumaczyć tak:
jeżeli podano (wylistowano) cechę "możliwość łączenia X" oznacza to że maksymalnie X osób może połączyć swoje siły by wykonać daną akcję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Miril
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 16:23, 12 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Wspomniałam, że mi coś takiego wyszło, ale szczerze mówiąc, nie widziałam kontekstu zdanie, ale może to tylko ja... I za dużo myślę po angielsku chyba, a za mało po polsku ;p
Niewielka wariacja n.t.:
Cecha "możliwość łączenia X" oznacza, iż maksymalnie X osób może połączyć swoje siły by wykonać daną akcję
Mnie to jakoś zgrabniej brzmi, ale to tylko moje zdanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NLoriel
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sluis Van
|
Wysłany: Wto 20:23, 12 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Miril napisał: | Cecha "możliwość łączenia X" oznacza, iż maksymalnie X osób może połączyć swoje siły by wykonać daną akcję |
Faktycznie chodzi tu o to, ile maksymalnie osób może wykonywać daną czynność wspólnie (combined actions - "czynności łączone"?). Zastanawiam się tylko, jak by zgrabnie przetłumaczyć w statystykach takie "5 can combine" - "możliwość łączenia: 5"? (z dwukropkiem)
Przy okazji może się też pojawić coś podobnego: "2 can coordinate" - opisujące, ilu osób potrzeba do wykonania danym statkiem kosmicznym skoku w nadprzestrzeń. Może ktoś ma i na to jakiś pomysł?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nomann
Administrator
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 1:14, 13 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
cały czas zastanawiam się nad tym tłumaczeniem dla "can combine"
Myśliwce
Myśliwce to statki bojowe bliskiego zasięgu o nielicznej załodze ( zazwyczaj ograniczonej do pilota i drugiego pilota). Konstruktorzy myśliwców kładą nacisk na prędkość i zwrotność, co odbija się na wytrzymałości, lecz nie przeszkadza w wyposażeniu ich w ciężkie uzbrojenie. Zaprojektowane do bardzo krótkiej (lecz intensywnej) służby, co przekłada się na wysoką skuteczność w walce lecz tylko na ograniczony czas. Myśliwce są dość drogie i mają tylko jedno zastosowanie: niszczenie statków wroga. Technologia związana z myśliwcami rozwija się bardzo szybko i większość flot musi przeznaczać znaczą część swych budżetów na szkolenia dla pilotów i zakup najnowszych statków. Piloci najsłynniejszych Republikańskich X-wing'ów, Imperialnych TIE czy legendarnych (ale przestarzałych) Z-95 Headhunter'ów używają umiejętności pilotaż myśliwców kosmicznych do latania tymi wielozadaniowymi statkami bojowymi.
A-wingi
A-wing został zaprojektowany przez Generała Jana Dodonna'e oraz rebelianckiego inżyniera Walex'a Blissex'a aby zaspokoić zapotrzebowanie Sojuszu Rebeliantów na bardzo szybki i zwrotny myśliwiec przechwytujący.
Podczas gdy X-wing jest wytrzymały i solidny, jest również wolniejszy i mniej zwrotny od imperialnych myśliwców. A-wing jest jednym z najszybszych myśliwców, które są obecnie produkowane i ma zwrotność pozwalającą mu na rywalizowanie z najzwinniejszymi myśliwcami TIE.
A-wing jest podatny na awaryjność jeśli nie jest właściwie konserwowany, dzieje się tak w dużej mierze ze względu na obciążenie podwozia i systemów zasilających spowodowanego pracą dwóch potężnych silników. Z powodu czułego balansowania równowagi lotu technicy muszą konserwować A-winga ( jest to związane z częstymi i nieracjonalnymi wymaganiami dotyczącymi wydajności myśliwca stawianymi przez pilotów Rebelii), ten szybki myśliwiec ma jedne z najgorszych materiałów operacyjnych/wyników bojowych w flocie Sojuszu. Jednakże, właściwie użytkowany jest jednym z najbardziej śmiercionośnych myśliwców w przestworzach.
<statsy>
B-wingi
Pierwotnie rozwijany przez Admirała Ackabar'a, B-wing jest potężnie uzbrojonym myśliwcem eskortowym, który jest w stanie – w teorii – nawiązywać walkę ze statkami kosmicznymi klasy okręt. B-wing posiada ekstremalnie potężne uzbrojenie oraz żyroskopowo stabilizowany kokpit.
Pomimo mocnego pancerza, B-wing nie jest strasznie mało zwrotny i może zostać prześcignięty przez doświadczonego pilota myśliwca TIE. Sojusz Rebeliantów stale testuje nowe ulepszenia B-winga, jednakże i Ackbar ma nadzieję, że pewnego dnia ten ciężki myśliwiec sprosta wymaganiom swych konstruktorów.
<statsy>
Pilotaż B-winga
B-wing prezentuje bardzo wyrafinowane, ale delikatne żyroskopowo stabilizowane systemy celownicze, jak również działo laserowe o szerokim zasięgu.
Jeżeli z jakichkolwiek przyczyn działo laserowe jest niesprawne, zredukuj wartość celności o -1K.
Systemy stabilizacyjne B-winga zamierają gdy ten otrzyma ciężkie obrażenia. Podczas gry, gdy myśliwiec jest mocno uszkodzony, gdy wynik rzutu kością to 1 lub 2 (wykonywany w celu określenia, który system jest uszkodzony) oznacza to, że system stabilizacyjny zepsuł się. Zredukuj wartość celności o -1K (ponieważ jednostka nie jest już stabilną platformą uzbrojenia). Prędkość spada z 6 do 2 ( prędkość w atmosferze spada z 330;950 km/h do 225;650 km/h.
Te kary się kumulują.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NLoriel
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sluis Van
|
Wysłany: Śro 6:57, 13 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
X-wing'ów -> X-wingów
Admirała Ackbar'a -> admirała Ackbara
Dodonna'e -> Dodonnę
Imperialnych TIE -> imperialnych TIE
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez NLoriel dnia Śro 6:59, 13 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
0ciek
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dantooine
|
Wysłany: Śro 8:26, 13 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
NLoriel napisał: | X-wing'ów -> X-wingów
Admirała Ackbar'a -> admirała Ackbara
Dodonna'e -> Dodonnę
Imperialnych TIE -> imperialnych TIE |
NLoriel
słuchaj mam dylemat czy aby jednak nie powinno się odmieniać nazw w języku obcym w ten sposób jak robię to ja i noman czyli z apostrofem
masz jakieś źródło tych poprawek ??
a może chodzi o to że jeżeli mielibyśmy toretycznie coś co się nazywa L-take
to odmienialibyśmy to jako L-take'ów z uwagi na to e
ale już x-wingów
potrzebuję kurna porady lingwisty jestem z powołania matematykiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NLoriel
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sluis Van
|
Wysłany: Śro 8:39, 13 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
0ciek napisał: | słuchaj mam dylemat czy aby jednak nie powinno się odmieniać nazw w języku obcym w ten sposób jak robię to ja i noman czyli z apostrofem
masz jakieś źródło tych poprawek ?? |
Na Ossusie jest strona, która ładnie podsumowuje różne problemy tego typu. Niestety nadal nie moge tu wstawiać linków, więc...
[link widoczny dla zalogowanych]
Natomiast samych zasad można zawsze szukać np. tu:
slowniki.pwn.pl
Cytat: |
a może chodzi o to że jeżeli mielibyśmy toretycznie coś co się nazywa L-take to odmienialibyśmy to jako L-take'ów z uwagi na to e ale już x-wingów
|
Zgadza się. W "L-take'ów" będzie apostrof, bo wymawia się "el-tejk[tu nie ma e]ów"
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez NLoriel dnia Śro 8:41, 13 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Miril
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 10:13, 13 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Mnie a translatoryce uczono, że jeśli nie tłumaczymy nazwy (np. Star Destroyer pięknie się tłumaczy na j. polski i nie mamy problemu).
Gdy np. nieprzetłumaczalne imię/nazwę - ot choćby Luke/Anakin - musimy odmienić to:
- apostrofy stosujemy gdy nazwa kończy się na samogłoskę i dodajemy samogłoskę: Luke - Luke'a - Luke'owi
Btw, raczej odradzam odmiany takich słów w zdaniach typu:
'Luke, come here' - 'Chodź tu Luke'u'.
Naturalne jest 'Chodź tu, Luke'. Radzę na takie kwiatki uważac, bo choć z punku widzenia gramatyki sa ok, to w książkach brzmią tragicznie.
- nie musimy stosować apostrofów gdy nazwa kończy się na spółgłoskę i możemy poniekąd naturalnie dołączyć tam końcówkę: Anakin - Anakina - Anakinowi.
Tak więc to jest już jasne chyba Tak mnie uczyli i tego się trzymam. Nic nie wiem o 'zjadaniu końcówek' co opisują na stronie Ossus, mnie uczono, że jest to zależność od pisowni.
EDIT: wiem, już o co idzie, poradziłam się
"Apostrof w języku polskim służy do oznaczenia, że litera przed nim nie jest wymawiana. Występuje najczęściej po samogłosce."
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Miril dnia Śro 10:21, 13 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nomann
Administrator
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:34, 13 Sie 2008 Temat postu: porcja statsów ;p |
|
|
Jednostka: Rebeliancki myśliwiec typu A
Typ: Przechwytujący i wielozadaniowy myśliwiec
Skala: Myśliwiec
Długość: 9.6 metra
Umiejętność: Pilotaż myśliwców kosmicznych: A-wing
Załoga: 1
Umiejętności załogi: Pilotaż myśliwców kosmicznych 5D, broń statków kosmicznych 4D+2, osłony statków kosmicznych 3D+1
Ładowność: 40 kilogramów
Zapasy: Tydzień
Cena: 175,000 (nowy)
Mnożnik hipernapędu: x1
Komputer nawigacyjny: Ograniczony do dwóch skoków
Zwrotność: 4D
Prędkość: 12
Prędkość w atmosferze: 450; 1,300 km/h
Kadłub: 2D+2
Osłony: 1D
Sensory:
Pasywne: 30/0D
Skanowanie: 50/1D
Przeszukiwanie: 75/2D
Identyfikacja: 4/4D+1
Uzbrojenie:
2 Działka laserowe (sprężone)
Pole ostrzału: Front
Umiejętność: Broń statków kosmicznych
Celność: 3D
Zasięg w przestrzeni: 1-3/12/25
Zasięg w atmosferze: 100-300/1.2/1.5 km
Obrażenia: 5D
Urządzenie zakłócające
Pole ostrzału: Wszystkie kierunki
Umiejętność: Sensory; działa na wszystkie myśliwce w zasięgu
Zasięg w przestrzeni: 1-3/7/15
Zasięg w atmosferze: 100-300/700/1.5 km
Obrażenia: -2D dla celności wrogiej maszyny
Jednostka: Slayn & Korpil B-wing
Typ: Ciężki myśliwiec szturmowy
Skala: Myśliwiec
Długość: 16.9 metra
Umiejętność: Pilotaż myśliwców kosmicznych: B-wing
Załoga: 1
Umiejętności załogi: Pilotaż myśliwców kosmicznych 5D, broń statków kosmicznych 4D+2, osłony statków kosmicznych 3D+1
Ładowność: 45 kilogramów
Zapasy: Tydzień
Cena: 220,000 (nowy)
Mnożnik hipernapędu: x2
Komputer nawigacyjny: Ograniczony do dwóch skoków
Zwrotność: 1D+1
Prędkość: 6
Prędkość w atmosferze: 330; 950 km/h
Kadłub: 3D
Osłony: 2D
Sensory:
Pasywne: 30/0D
Skanowanie: 50/1D
Przeszukiwanie: 75/2D
Identyfikacja: 4/4D+1
Uzbrojenie:
1 Działko laserowe
Skala: Myśliwiec
Pole ostrzału: Front
Umiejętność: Broń statków kosmicznych
Celność: 1D
Zasięg w przestrzeni: 1-3/12/25
Zasięg w atmosferze: 100-300/1.2/1.5 km
Obrażenia: 7D
2 Wyrzutnie torped protonowych
Skala: Myśliwiec
Pole ostrzału: Front
Umiejętność: Broń statków kosmicznych
Celność: 3D
Zasięg w przestrzeni: 1/3/7
Zasięg w atmosferze: 50-100/300/700
Obrażenia: 9D
3 Średnie działka jonowe (sprężone)
Skala: Myśliwiec
Pole ostrzału: Front
Umiejętność: Broń statków kosmicznych
Celność: 4D
Zasięg w przestrzeni: 1-3/7/36
Zasięg w atmosferze: 100-300/700/3.6 km
Obrażenia: 4D
2 Blastery automatyczne
Skala: Myśliwiec
Pole ostrzału: Front
Umiejętność: Broń statków kosmicznych
Celność: 2D
Zasięg w przestrzeni: 1-8/25/40
Zasięg w atmosferze: 100-800/2.5/4 km
Obrażenia: 3D
Jednostka: Incom T-65B X-wing
Typ: Myśliwiec przewagi kosmicznej
Skala: Myśliwiec
Długość: 12.5 metra
Umiejętność: Pilotaż myśliwców kosmicznych: X-wing
Załoga: 1 oraz jeden astromech (może koordynować)
Umiejętności załogi: Pilotaż myśliwców kosmicznych 5D, broń statków kosmicznych 4D+2, osłony statków kosmicznych 3D
Ładowność: 110 kilogramów
Zapasy: Jeden tydzień
Cena: 150,000 (nowy)
Mnożnik hipernapędu: x1
Komputer nawigacyjny: Używa astromecha zaprogramowanego na 10 skoków
Zwrotność: 3D
Prędkość: 8
Prędkość w atmosferze: 365; 1,050 km/h
Kadłub: 4D
Osłony: 1D
Sensory:
Pasywne: 25/0D
Skanowanie: 50/1D
Przeszukiwanie: 75/2D
Identyfikacja: 3/4D
Uzbrojenie:
4 Działka Laserowe (sprężone)
Pole ostrzału: Front
Umiejętność: Broń statków kosmicznych
Celność: 3D
Zasięg w przestrzeni: 1-3/12/25
Zasięg w atmosferze: 100-300/1.2/2.5 km
Obrażenia: 6D
2 Wyrzutnie torped protonowych
Pole ostrzału: Front
Umiejętność: Broń statków kosmicznych
Celność: 2D
Zasięg w przestrzeni: 1/3/7
Zasięg w atmosferze: 50-100/300/700
Obrażenia: 9D
Jednostka: Koensayr BTL-S3 Y-wing
Typ: Myśliwiec szturmowy
Skala: Myśliwiec
Długość: 16 metrów
Umiejętność: Pilotaż myśliwców kosmicznych: Y-wing
Załoga: 1, 1 artylerzysta, 1 astromech (może koordynować)
Umiejętności załogi: Astrogacja 3D+2, pilotaż myśliwców kosmicznych 4D+2, broń statków kosmicznych 4D+1, osłony statków kosmicznych 3D
Ładowność: 110 kilogramów
Zapasy: Jeden tydzień
Cena: 135,000 (nowy), 65,000 (używany)
Mnożnik hipernapędu: x1
Komputer nawigacyjny: Używa astromecha zaprogramowanego na 10 skoków
Zwrotność: 2D
Prędkość: 7
Prędkość w atmosferze: 350; 1,000 km/h
Kadłub: 4D
Osłony: 1D+2
Sensory:
Pasywne: 20/0D
Skanowanie: 35/1D
Przeszukiwanie: 40/2D
Identyfikacja: 2/3D
Uzbrojenie:
2 Działka laserowe (sprężone)
Pole ostrzału: Front
Umiejętność: Broń statków kosmicznych
Celność: 2D
Zasięg w przestrzeni: 1-3/12/25
Zasięg w atmosferze: 100-300/1.2/2.5 km
Obrażenia: 5D
2 Wyrzutnie torped protonowych
Pole ostrzału: Front
Umiejętność: Broń statków kosmicznych
Celność: 2D
Zasięg w przestrzeni: 1/3/7
Zasięg w atmosferze: 50-100/300/700
Obrażenia: 9D
2 Lekkie działka jonowe (sprężone)
Pole ostrzału: Wieżyczka ( można ją zreperować, tak aby strzelał z niej pilot, ale celność spada wówczas do 1D )
Umiejętność: Broń statków kosmicznych
Celność: 3D
Zasięg w przestrzeni: 1-3/7/36
Zasięg w atmosferze: 100-300/700/3.6 km
Obrażenia: 4D
Jednostka: Sienar Fleet Systems TIE/ln
Typ: Myśliwiec przewagi kosmicznej
Skala: Myśliwiec
Długość: 6.3 metra
Umiejętność: Pilotaż myśliwców kosmicznych: TIE
Załoga: 1
Umiejętności załogi: Pilotaż myśliwców kosmicznych 4D+1, broń statków kosmicznych 4D
Ładowność: 65 kilogramów
Zapasy: 2 dni
Cena: 60,000 (nowy), 25,000 (używany)
Zwrotność: 2D
Prędkość: 10
Prędkość w atmosferze: 415; 1,200 km/h
Kadłub: 2D
Sensory:
Pasywne: 20/0D
Skanowanie: 40/1D
Przeszukiwanie: 60/2D
Identyfikacja: 3/3D
Uzbrojenie:
2 Działka laserowe (sprężone)
Skala: Myśliwiec
Pole ostrzału: Front
Umiejętność: Broń statków kosmicznych
Celność: 2D
Zasięg w przestrzeni: 1-3/12/25
Zasięg w atmosferze: 100-300/1.2/2.5 km
Obrażenia: 5D
Jednostka: Sienar Fleet Systems TIE Interceptor
Typ: Myśliwiec przewagi kosmicznej
Skala: Myśliwiec
Długość: 9.6 metra
Umiejętność: Pilotaż myśliwców kosmicznych: TIE
Załoga: 1
Umiejętności załogi: Pilotaż myśliwców kosmicznych 5D, broń statków kosmicznych 4D+2
Ładowność: 75 kilogramów
Zapasy: 2 dni
Cena: 120,000 (nowy), 75,000 (używany)
Zwrotność: 3D+2
Prędkość: 11
Prędkość w atmosferze: 435; 1,250 km/h
Kadłub: 3D
Sensory:
Pasywne: 25/1D
Skanowanie: 40/2D
Przeszukiwanie: 60/3D
Identyfikacja: 4/3D+2
Uzbrojenie:
4 Działka laserowe (sprężone)
Skala: Myśliwiec
Pole ostrzału: Front
Umiejętność: Broń statków kosmicznych
Celność: 3D
Zasięg w przestrzeni: 1-3/12/25
Zasięg w atmosferze: 100-300/1.2/2.5 km
Obrażenia: 6D
Jednostka: Incom/Subpro Z-95 Headhunter
Typ: Wielozadaniowy myśliwiec
Skala: Myśliwiec
Długość: 11.8 metra
Umiejętność: Pilotaż myśliwców kosmicznych: Z-95
Załoga: 1
Umiejętności załogi: Pilotaż myśliwców kosmicznych 3D+2, broń statków kosmicznych 3D+2, osłony statków kosmicznych 3D+1
Ładowność: 85 kilogramów
Zapasy: 1 dzień
Cena: 45,000 (używany i wyposażony, nowy jest niedostępny)
Zwrotność: 1D
Prędkość: 7
Prędkość w atmosferze: 400; 1,150 km/h
Kadłub: 4D
Osłony: 1D
Sensory:
Pasywne: 15/0D
Skanowanie: 25/1D
Przeszukiwanie: 40/2D
Identyfikacja: 1/2D
Uzbrojenie:
2 Potrójne blastery (sprężone)
Pole ostrzału: Front
Umiejętność: Broń statków kosmicznych
Celność: 1D
Zasięg w przestrzeni: 1-5/10/17
Zasięg w atmosferze: 100-500m/1/1.7 km
Obrażenia: 3D
Wyrzutnia rakiet
Pole ostrzału: Front
Umiejętność: Broń statków kosmicznych wyrzutnia rakiet
Celność: 1D
Zasięg w przestrzeni: 1/3/7
Zasięg w atmosferze: 50-100/300/700
Obrażenia: 7D
Jednostka: Gwiezdny Niszczyciel typu Imperial wyprodukowany przez Kuat Drive Yards
Typ: Gwiezdny Niszczyciel
Skala: Okręt
Długość: 1,600 metrów
Umiejętność: Pilotaż okrętów kosmicznych: Gwiezdny Niszczyciel
Załoga: 36,810, artylerzyści: 275, niezbędne minimum: 5,000/+20
Umiejętności załogi: Astrogacja 4D, broń okrętów kosmicznych 4D+2, pilotaż okrętów kosmicznych 5D+1, osłony okrętów kosmicznych 4D+1, sensory 4D
Pasażerowie: 9,700 (żołnierzy)
Ładowność: 36,000 ton
Zapasy: 6 lat
Mnożnik hipernapędu: x2
Zapasowy hipernapęd: x8
Komputer nawigacyjny: Tak
Zwrotność: 1D
Prędkość: 6
Prędkość w atmosferze: 280; 800km/h
Kadłub: 7D
Osłony: 3D
Sensory:
Pasywne: 50/1D
Skanowanie: 100/3D
Przeszukiwanie: 200/4D
Identyfikacja: 6/4D+2
Uzbrojenie:
60 Baterii turbolaserów
Pole ostrzału: 20 front, 20 lewo, 20 prawo
Załoga: 1 lub 2
Umiejętność: Broń okrętów kosmicznych
Celność: 4D
Zasięg w przestrzeni: 3-15/35/75
Zasięg w atmosferze: 6-30/70/150 km
Obrażenia: 5D
60 Dział jonowych
Pole ostrzału: 20 front, 15 lewo, 15 prawo, 10 tył
Załoga: 1 lub 2
Umiejętność: Broń okrętów kosmicznych
Celność: 2D+2
Zasięg w przestrzeni: 1-10/25/50
Zasięg w atmosferze: 2-20/50/100 km
Obrażenia: 3D
10 Emiterów promienia ściągającego
Pole ostrzału: 6 front, 2 lewo, 2 prawo
Załoga: 2(2), 4(2), 19(6)
Umiejętność: Broń okrętów kosmicznych
Celność: 4D
Zasięg w przestrzeni: 1-5/15/30
Zasięg w atmosferze: 2-10/30/60 km
Obrażenia: 6D
Jednostka: Krążownik kalamariański MC80
Typ: Gwiezdny krążownik
Skala: Okręt
Długość: 1,200 metrów
Umiejętność: Pilotaż okrętów kosmicznych: krążownik kalamariański
Załoga: 5,156, artylerzyści: 246, niezbędne minimum: 1,230/+10
Umiejętności załogi: Astrogacja 4D*, broń okrętów kosmicznych 5D*, pilotaż okrętów kosmicznych 5D+2*, osłony okrętów kosmicznych 5D*, sensory 3D+1*
*Kalamariańskie gwiezdne krążowniki są tak zaprojektowane, że w wilgotnych środowiskach zapewniają bonus +1D do tych umiejętności dla przedstawicieli rasy Mon Calamari
Te umiejętności załogi nie odzwierciedlają tych bonusów.
Pasażerowie: 1,200 (żołnierzy)
Ładowność: 20,000 ton
Zapasy: 2 lata
Mnożnik hipernapędu: x1
Zapasowy hipernapęd: x9
Komputer nawigacyjny: Tak
Zwrotność: 2D
Prędkość: 6
Kadłub: 6D
Osłony: 3D*
* Kalamariańskie gwiezdne krążowniki są wyposażone w zapasowe osłony 6K. Kiedy rzut na osłony zawiedzie, to jeśli operator osłon wykona łatwy rzut za osłony okrętów kosmicznych, wówczas wartość osłon może z powrotem przyjąć wartość 3K kosztem osłon zapasowych.
Sensory:
Pasywne: 50/1D
Skanowanie: 60/2D
Przeszukiwanie: 120/3D
Identyfikacja: 5/4D
Uzbrojenie:
48 Baterii turbolaserów
Pole ostrzału: 12 front, 12 lewo, 12 prawo, 12 tył
Załoga: 1 do 3
Umiejętność: Broń okrętów kosmicznych
Celność: 2D
Zasięg w przestrzeni: 3-15/35/75
Zasięg w atmosferze: 6-30/70/150 km
Obrażenia: 4D
20 Baterii dział jonowych
Pole ostrzału: 8 front, 4 lewo, 4 prawo, 4 tył
Załoga: 1 do 7
Umiejętność: Broń okrętów kosmicznych
Celność: 3D
Zasięg w przestrzeni: 1-10/25/50
Zasięg w atmosferze: 2-20/50/100 km
Obrażenia: 3D
6 Emiterów promienia ściągającego
Pole ostrzału: 4 front, 1 lewo, 1 prawo
Załoga: 1 do 10
Umiejętność: Broń okrętów kosmicznych
Celność: 2D+2
Zasięg w przestrzeni: 1-5/15/30
Zasięg w atmosferze: 2-10/30/60 km
Obrażenia: 4D
Jednostka: Koreliańska Korweta wyprodukowana przez Corellian Engineering Corporation
Typ: Średniej wielkości wielozadaniowy okręt
Skala: Okręt
Długość: 150 metrów
Umiejętność: Pilotaż okrętów kosmicznych
Załoga: 30 do 165, zależnie od konfiguracji
Umiejętności załogi: Pilotaż okrętów kosmicznych 3D+2, osłony okrętów kosmicznych 3D, sensory 3D+1, astrogacja 3D, broń okrętów kosmicznych 4D+1
Pasażerowie: Do 600 zależnie od konfiguracji
Ładowność: 3,000 ton
Zapasy: Rok
Mnożnik hipernapędu: x2
Komputer nawigacyjny: Tak
Zwrotność: 2D
Prędkość: 6
Prędkość w atmosferze: 330; 950 km/h
Kadłub: 4D
Osłony: 2D
Sensory:
Pasywne: 40/1D
Skanowanie: 80/2D
Przeszukiwanie: 100/3D
Identyfikacja: 5/4D
Uzbrojenie:
6 Podwójnych turbolaserów
Pole ostrzału: 3 front, 1 lewo, 1 prawo, 1 tył
Załoga: 1 do 3
Umiejętność: Broń okrętów kosmicznych
Celność: 3D
Zasięg w przestrzeni: 3-15/35/75
Zasięg w atmosferze: 6-30/70/150 km
Obrażenia: 4D+2
Jednostka: Fregata typu Nebulon-B wyprodukowana przez Kuat Drive Yards
Typ: Fregata eskortowa
Skala: Okręt
Długość: 300 metrów
Umiejętność: Pilotaż okrętów kosmicznych: Nebulon-B
Załoga: 854, artylerzystów: 66, niezbęde minimum: 307/+10
Umiejętności załogi: Astrogacja 3D, broń okrętów kosmicznych 4D+1, pilotaż okrętów kosmicznych 3D+2, osłony okrętów kosmicznych 3D, sensory 3D+1, broń statków kosmicznych 4D+1
Pasażerowie: 75 (żołnierzy)
Ładowność: 6,000 ton
Zapasy: 2 lata
Cena: Niedostępny na sprzedaż
Mnożnik hipernapędu: x2
Zapasowy hipernapęd: x12
Komputer nawigacyjny: Tak
Zwrotność: 1D
Prędkość: 4
Kadłub: 3D+2
Osłony: 2D
Sensory:
Pasywne: 40/0D
Skanowanie: 75/1D
Przeszukiwanie: 150/3D
Identyfikacja: 4/4D+2
Uzbrojenie:
12 Baterii turbolaserów
Pole ostrzału: 6 front, 3 lewo, 3 prawo
Załoga: 2
Umiejętność: Broń okrętów kosmicznych
Celność: 3D
Zasięg w przestrzeni: 3-15/35/75
Zasięg w atmosferze: 6-30/70/150 km
Obrażenia: 4D
12 Działek laserowych
Pole ostrzału: 6 front, 2 lewo, 2 prawo, 2 rear
Załoga: 1 (, 2 (4)
Skala: Myśliwiec
Umiejętność: Broń statków kosmicznych
Celność: 2D
Zasięg w przestrzeni: 1-3/12/25
Zasięg w atmosferze: 2-6/24/50 km
Obrażenia: 2D
2 Emitery promienia ściągającego
Pole ostrzału: Front
Załoga: 12
Umiejętność: Broń okrętów kosmicznych
Celność: 2D
Zasięg w przestrzeni: 1-5/15/30
Zasięg w atmosferze: 2-10/30/60 km
Obrażenia: 4D
Jednostka: Frachtowiec koreliański YT-1300 wyprodukowany przez Corellian Engineering Corporation
Typ: Seryjny lekki frachtowiec
Skala: Myśliwiec
Długość: 26.7 metra
Umiejętność: Transportowce kosmiczne: YT-1300
Załoga: 1 do 2 (może koordynować)
Pasażerowie: 6
Ładowność: 100 ton
Zapasy: 2 miesiące
Cena: 100,000 (nowy), 25,000 (używany)
Mnożnik hipernapędu: x2
Zapasowy hipernapęd: x12
Komputer nawigacyjny: Tak
Zwrotność: 0D
Prędkość: 4
Prędkość w atmosferze: 480; 800 km/h
Kadłub: 4D
Osłony: 0D
Sensory:
Pasywne: 10/0D
Skanowanie: 25/1D
Przeszukiwanie: 40/2D
Identyfikacja: 2/3D
Uzbrojenie:
Działko Laserowe
Pole ostrzału: Wieżyczka
Załoga: 1
Umiejętność: Broń statków kosmicznych
Celność: 2D
Zasięg w przestrzeni: 1-3/12/25
Zasięg w atmosferze: 100-300m/1.2km/2.5 km
Obrażenia: 4D
Sokół Milenium
Jednostka: Zmodyfikowany frachtowiec koreliański YT-1300 wyprodukowany przez Corellian Engineering Corporation
Typ: Zmodyfikowany lekki frachtowiec
Skala: Myśliwiec
Długość: 26,7 metra
Umiejętność: Transportowce kosmiczne: YT-1300
Załoga: 2, artylerzystów: 2, niezbędne minimum : 1/+5
Umiejętności załogi: Zajrzyj do statystyk Hana Solo (podczas bitwy o Yawin: atrogacja 8D, sprzęt komunikacyjny 4D, sensory 4D+2, transportowce kosmiczne: YT-1300 10D, broń statków kosmicznych 9D, osłony statków kosmicznych 6D+2) oraz Chewbaccy (podczas bitwy o Yawin: atrogacja 8D, sprzęt komunikacyjny 3D+1, sensory 5D, transportowce kosmiczne: YT-1300 8D, broń statków kosmicznych 7D, osłony statków kosmicznych 6D)
Pasażerowie: 6
Ładowność: 100 ton
Zapasy: 2 miesiące
Mnożnik hipernapędu: x1/2
Zapasowy hipernapęd: x10
Komputer nawigacyjny: Tak
Zwrotność: 2D
Prędkość: 8
Prędkość w atmosferze: 365,1050km/h
Kadłub: 6D
Osłony: 3D
Sensory:
Pasywne: 30/1D
Skanowanie: 60/2D
Przeszukiwanie: 75/3D
Identyfikacja: 4/4D
Uzbrojenie:
2 Poczwórne Działka Laserowe
Pole ostrzału: Wieżyczka
Załoga: 1
Umiejętność: Broń statków kosmicznych
Celność: 2D
Zasięg w przestrzeni: 1-3/12/25
Zasięg w atmosferze: 100-300/1,2/2,5km
Obrażenia: 6D
2 Wyrzutnie rakiet (sprzężone)
Pole ostrzału: Front
Umiejętność: Broń rakietowa: wyrzutnie rakiet
Celność: 3D
Zasięg w przestrzeni: 1/3/7
Zasięg w atmosferze: 100/300/700m
Obrażenia: 9D
Blaser (wysuwany)
Skala: Śmigacz
Pole ostrzału: Wieżyczka
Umiejętność: Blastery w pojazdach
Celność: 4D (obsługiwany z kokpitu)
Zasięg w atmosferze: 1-50/100/250m
Obrażenia: 3D+2
Jednostka: Lekki frachtowiec Ghtroc typu 720 wyprodukowany przez Ghtroc Industries
Typ: Seryjny lekki frachtowiec
Skala: Myśliwiec
Długość: 35 metrów
Umiejętność: Transportowce kosmiczne: frachtowiec Ghtroc
Załoga: 1 lub 2 (może koordynować)
Pasażerowie: 10
Ładowność: 135 ton
Zapasy: 2 miesiące
Mnożnik hipernapędu: x2
Zapasowy hipernapęd: x15
Komputer nawigacyjny: Tak
Zwrotność: 1D
Prędkość: 3
Prędkość w atmosferze: 260; 750 km/h
Kadłub: 3D+2
Osłony: 1D
Sensory:
Pasywne: 15/0D
Skanowanie: 30/1D
Przeszukiwanie: 50/3D
Identyfikacja: 2/4D
Uzbrojenie:
1 Podwójne Działko Laserowe
Pole ostrzału: Front
Załoga: 1
Umiejętność: Broń statków kosmicznych
Celność: 1D+2
Zasięg w przestrzeni: 1-3/12/25
Zasięg w atmosferze: 100-300m/1.2km/2.5 km
Obrażenia: 4D
Jednostka: Lekki krążownik klasy Guardian wyprodukowany przez Sienar Fleet Systems
Typ: Międzysystemowy dozorowiec celny
Skala: Myśliwiec
Długość: 42 metry
Umiejętność: Transportowce kosmiczne: krążownik klasy Guardian
Załoga: 16 ( 3 może koordynować), artylerzyści: 4, niezbędne minimum : 8/+10
Umiejętności załogi: Transportowce kosmiczne 5D, broń statków kosmicznych 5D+2, osłony statków kosmicznych 5D+1
Pasażerowie: 6 (aresztowanych w areszcie)
Ładowność: 200 ton
Zapasy: 3 miesiące
Cena: Niedostępny na sprzedaż.
Mnożnik hipernapędu: x1
Zapasowy hipernapęd: xl0
Komputer nawigacyjny: Tak
Zwrotność: 1D
Prędkość: 9
Prędkość w atmosferze: 400; 1,150 km/h
Kadłub: 5D
Osłony: 2D
Sensory:
Pasywne: 30/1D
Skanowanie: 60/2D
Przeszukiwanie: 90/4D
Identyfikacja: 4/4D+1
Uzbrojenie:
4 Działka Laserowe
Pole ostrzału: 2 front, 2 wieżyczki
Załoga: 1
Umiejętność: Broń statków kosmicznych
Celność: 2D+2
Zasięg w przestrzeni: 1-3/12/25
Zasięg w atmosferze: 100-300/1.2/2.5 km
Obrażenia: 5D
Jednostka: Sienar Fleet Systems "Lone Scout-A"
Typ: Seryjny statek zwiadowczy
Skala: Myśliwiec
Długość: 24 metry
Umiejętność: Transportowce kosmiczne: Lone Scout
Załoga: 1
Pasażerowie: 3
Umiejętności załogi: Astrogacja 3D+2, sensory 3D, transportowce kosmiczne 4D, broń statków kosmicznych 4D+2, osłony statków kosmicznych 3D+2
Ładowność: 150 ton
Zapasy: rok
Cena: 125,000 (nowy), 30,000 (używany)
Mnożnik hipernapędu: x2
Zapasowy hipernapęd: x15
Komputer nawigacyjny: Tak
Prędkość: 5
Prędkość w atmosferze: 295; 850 km/h
Kadłub: 4D
Osłony: 1D
Sensory:
Pasywne: 30/0D
Skanowanie: 50/1D
Przeszukiwanie: 75/2D
Identyfikacja: 5/3D
Uzbrojenie:
1 Działko Laserowe
Pole ostrzału: Front
Umiejętność: Broń statków kosmicznych
Zasięg w przestrzeni: 1-3/12/25
Zasięg w atmosferze: 100-300/1.2/2.5 km
Obrażenia: 4D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|